למה חנות אינטרנטית זה הצעד הנכון לעסק שלך

בעולם המתקדם שלנו שמשתנה לעיתים תכופות, ברור לכולנו שהאינטרנט תופס מקום מרכזי בחיינו כבר לא מעט שנים.

רובינו ככולנו מבלים לא מעט שעות ברשת האינטרנטית מדי יום ואף נהנים מזה כבריחה זמנית ממטלות היום ודאגות החיים. אינסטגרם, פייסבוק, ynet , יוטיוב ואתרים רבים אחרים מושכים את תשומת ליבנו והופכים לחלק בלתי נפרד מהשגרה שלנו.

קידום ופרסום חנות אינטרנטית

מי מאתנו לא נתקל בזמן גלישה באינטרנט, בפרסומות של חנויות ועסקים המציעים לנו שירותים שונים. סרטון היוטיוב המצחיק שצפיתם בו נקטע על ידי פרסומת של חברת נדל”ן, האינסטגרם מציע רכישת בגדים בחנות אונליין חדשה והפייסבוק ממליץ על רכישת קורס מרתק, כי עכשיו הגיע הזמן להתחדש, ללמוד תחומים חדשים וגם ליהנות משופינג קליל ולא מזיק.

אז רגע, מה אם במקום לרכוש ולרכוש ולהתחדש, נתחדש דווקא במשהו שאיתו נוכל ליצור ולמכור?

וירוס הקורונה הדגיש לנו את חשיבותה של הרשת האינטרנטית במיוחד, אך האם נוכל לבנות בה עסק או חנות והאם בכלל כדאי לנו ומה זה דורש מאתנו?

מה זה חנות אינטרנטית

קודם כל, כדי לדעת אם זה בשבילנו, עלינו להבין במה מדובר. חנות אינטרנטית היא חנות וירטואלית והיא מקבילה לחנות רגילה ברחוב או בקניון שכולנו מכירים. כבר שנים שאנשים רבים קונים דברים לא רק בחנויות הפיזיות האלו אלא רוכשים גם אונליין. אמזון הפכה למעצמה באירופה וארה”ב, ישראל חולמת על פתיחתה גם אצלנו ואיביי ועלי אקספרס הפכו מזמן לתעשיות ענק ששום דבר לא יעצור אותן. גם חנויות ישראליות רבות עברו למכור גם אונליין ויש אף כאלה שמוכרים אונליין בלבד.

למה לצאת מהבית כדי לקנות את  מוצרי הטיפוח האהובים עלייך כשאפשר לקנות בלחיצה זריזה? ולמה לצאת לחפש מחשב חדש בחנויות שונות בחוץ כשאפשר לעשות השוואת מחירים ולקבל מפרט טכני, אחריות מלאה ואת כל הפרטים הנדרשים ולקנות באינטרנט?

החנות יכולה לעמוד בפני עצמה ויכולה להיות חלק מאתר אינטרנט המשלב בתוכו אזור של החנות.

חנות וירטואלית יכולה להציע אפיונים ייחודים לה כמו למשל, עגלת קניות, הוספת מוצרים לסל הקניות הוירטואלי, חלוקת מוצרים לקטגוריות, אפשרות לקופונים והנחות ואופציות משלוח והזמנות.

יתרונות בניית חנות באינטרנט

קודם כל אם יש לך עסק או חנות, למה להגביל את עצמך רק ללקוחות שיכולים להגיע אליך? יכולים להיות לקוחות פוטנציאליים לעסק שלך ללא נגישות לחנות הפיזית שלך. בין אם הם גרים בעיר אחרת, לא מוצאים זמן בין עבודה וילדים או נבצר מהם להגיע אליך מסיבות כאלו ואחרות, להציע את המוצרים שלך אונליין יכול להוות פתרון מושלם עבורך ועבורם. 

אפילו אם העסק שלך מתפרסם בגוגל, אינסטגרם, פייסבוק ורשתות אחרות ואפילו אם יש לך קהל לקוחות נאמן והשם שלך הולך לפניך, בסופו של דבר רוב האנשים שמגיעים לחנות הפיזית שלך גרים או נמצאים באותו האזור כמוך. 

בניית חנות וירטואלית מצליחה, אחת שמעוצבת באופן מקצועי, יכולה להגדיל את קהל הלקוחות שלך, לחשוף אותה לאנשים חדשים ולהפנות רוכשים שלא נמצאים באותו האזור איתך לקנייה בעסק שלך.

מה כולל תהליך בניית חנות אינטרנטית לעסק?

תהליך הבנייה צריך לכלול מספר מאפיינים על מנת להפוך את העסק שלך למצליח, כזה שמגיע לכמות מרבית של לקוחות פוטנציאליים וגורם לכמה שיותר מהם לרכוש. מאפיינים חשובים הם עיצוב מקצועי ומושך, ניהול הזמנות ולקוחות, אפשרויות תשלום של סליקת אשראי ופייפאל כי לא מעט אנשים סומכים על פייפאל שהינו אתר מאוד מאובטח וניתן לרכוש באמצעותו ללא חשיפת פרטי אשראי או חשבון בנק ברכישת מוצרים. יש לקבל הדרכה על מערכת הניהול של החנות והאתר בקלות ובנועם, סטטיסטיקות למכירת מוצרים, התאמת האתר של החנות לניידים. הרי רובינו מבלים את מיטב שעות היום בגלישה אינטרנטית דרך הניידים שלנו.

חשוב להשקיע באתר של החנות שלכם ולעשות אפיון פונקציונאלי על מנת לקדם את העסק שלכם באתרים כמו גוגל, אינסטגרם ופייסבוק, לאפיין את עיצוב החנות שלכם אונליין, להטמיע תוכן שיווקי המלווה בהנעה לפעולה וקנייה. 

ההיבטים העיקריים שכדאי להתייחס אליהם הם יצירת חנות וירטואלית ידידותית ונוחה למשתמש, ויצירת אתר אינטראקטיבי שיוצר אמון ועניין בקרב הגולשים ומזמין אותם להתנסות ולרכוש.

הפעולות הנוספות שמומלץ לבצע בהתחלה הן: להתקשר למקצוענים, ויש כאלה המציעים שיחת ייעוץ חינם, פגישת תיאום ציפיות ויצירת תכנית עבודה, עבודה מול מעצב על מנת להבטיח עיצוב מקצועי, מקורי ואטרקטיבי לחנות שלכם, פיתוח והקמת החנות על ידי מפתחים, הזנת תכנים, יצירת אפשרויות תשלום וסליקת אשראי כאמור, השקת החנות ועלייתה לאוויר.

כמה עולה לבנות חנות אינטרנטית?

עלות בניית חנות אינטרנטית תלויה בפרמטרים שונים ואין תשובה אחת. אפשר לחלק את העלויות לשלושה שלבים עיקריים: שלב בניית החנות, שלב הוספת התכנים כמו תמונות, תיאור מוצרים, סרטונים וכו’ ואחרון חביב- השלב השיווקי.

הפרמטרים המשפיעים על העלות כוללים את גדול החנות שלכם, כמות המוצרים, הפלטפורמה עליה יקום אתר החנות, איזה פיצ’רים ושירותים תרצו לעשות באתר ועוד.

ישנם כמה נתונים שיכולים לעזור בקבלת תמונת מחירים כללית:

  1. קניית דומיין, שם משתמש לאתר, העלויות הן בדרך 50-300 ₪
  2. אחסון האתר של החנות הוירטואלית שלכם יכול לעלות בין 600 ל3500 ₪ לשנה, תלוי מאוד בפלטפורמה עליה האתר יבנה.
  3. עלות הקמת האתר באופן חד פעמי. 

אתר וויקס למשל, מציע פלטפורמה לבנייה ללא עלות מלבד עלות נפח האחסון ועלות הדומיין ונחשב אתר ידידותי יותר לבנייה ושימוש בעקבות התבניות בנייה המוכנות ודרכי העיצוב היותר ידידותיות שהוא מציע לצד סרטוני הסבר ויכול להוות פלטפורמה נוחה וטובה.

ישנן מערכות נוספות לבניית אתרים בקוד פתוח, שזו מערכת שמפותחת על ידי קהילה של מפתחים וכולם יכולים לעבוד עליה, כמו ווקומרס ומאג’נטו אשר מציעות גרסאות ללא עלות לבניית חנות אינטרנטית, אך אם אין לכם ממש ידע במחשבים, העזרה המקצועית שכנראה שתצטרכו בבניית האתר של החנות שלכם בפלטפורמות האלו תעלה לכם כסף.

ישנה אפשרות גם להקים את החנות שלכם בקוד סגור, אשר אינו פתוח לשימוש כולם אלא רק לחברה אשר מפתחת אותו.

אתר כזה לרוב יבנה על מערכת בתשלום כגון Windows  וIOS  שבנויות בדיוק על קוד כזה. 

בניית חנות אינטרנטית בקוד סגור נבנות לרוב על ידי חברות פרטיות אשר להן מערכת משלהם לניהול אתרים. החברות האלו לא מעוניינות לשתף בקוד שלהן מטעמי סודיות ותחרותיות בשוק. האתר שהם יבנו לכם כנראה יכיל כפתורים ואופציות שיהיו בלעדיות לאתר שלכם שיבנה מאפס במיוחד בשבילכם וזה יכול להתאים גם לכאלה שמבינים עם מה הם ירצו להתמודד בניהול האתר אבל גם לכאלה שפחות.

בניית חנות בקוד פתוח לרוב נבנית בעזרת מערכות ניהול חינמיות ותוספים שיכולים להיות בכל אתר אינטרנט אחר וקוד האתר חשוף לכל אדם שרוצה לקבלו. רוב האתרים היום בנויים כך בכדי לפשט ולקצר את תהליך הקמת האתר. אתר כזה נוח למשתמשים טכניים שרוצים להיות אלה שיערכו תיקונים ושינויים באתר שלהם ללא עזרה מהמתכנת שבנה להם את האתר.

למידע נוסף על חנות אינטרנטית ניתן לקרוא בויקיפדיה – לחץ כאן.

הקמת חנות בחברה פרטית יכולה לעלות בין 15,000 ועד כמה עשרות אלפי שקלים ושעת עבודה של מפתח האתר תעלה לכם בסביבות  200-350 ₪.  

שעת עיצוב של מעצב גרפי יכולה לעלות 150- 250 ₪ לשעה.

עלויות סליקת אשראי הן אחוזים בודדים בלבד מסך המכירה באתר שלכם ובנוסף ישנן סליקות אשר גובות עמלה חודשית קבועה של כמה עשרות שקלים בחודש.

מומלץ לעשות סקר שוק ולהשוות מחירים וכמובן את תקני האבטחה של חברות הסליקה כדי לוודא שתעבדו מול חברה עם הסטנדרטים הגבוהים ביותר בתמורה לעלות כמה שיותר אטרקטיבית.

מה צריך לדעת כדי לנהל ולתפעל חנות אינטרנטית?

האם אתם מוכרים בגדי ילדים בחנות האינטרנטית שלכם? סבונים טבעיים? או שאולי ספרים, יצירות אמנותיות או  מוצרי אלקטרוניקה? לא משנה מה העסק שלכם מציע, לא תוכלו למכור דבר ללא תמונות ותיאורים של המוצרים שלכם באתר. 

אם אינם יודעים לצלם תמונות ולא ממש מוצאים זמן ללמוד לעשות זאת, תמיד תוכלו לבחור צלם מקצועי שישדרג לכם את החנות. המחירים יכולים לנוע בין 30 ל80 ₪ לתמונה, כמובן תציצו בתיקי עבודות של הצלמים כדי לוודא שכל תמונה שתקבלו, תהיה שווה אלף מילים.

לאחר מכן תצטרכו תיאור מוצרים בחנות הוירטואלית שלכם ומומלץ מאוד שהתיאורים לא יהיו יבשים בלבד אלא מגרים ומושכים כדי שאנשים המבקרים בעסק שלכם, ירצו להפוך ללקוחות ולרכוש מכם.

העלות יכולה לנוע בין 10 ל40 ₪ תלוי בתחום, מורכבות המוצר וכמובן השם והניסיון של הכותב תוכן.

טיפ: כתיבת בלוג תשדרג את החנות האינטרנטית שלכם מבחינת מקצועיות, מתן ערך ויצירתיות וכמובן בקידום החנות שלכם בגוגל. עבור פוסטים מקצועיים העלות נעה בדרך כלל בין 20 אגורות ל1 ₪ למילה.

איך מביאים לקוחות פוטנציאליים ומאיפה לאחר בניית החנות

משום מה בעלי עסק רבים וטובים, משקיעים באהבה בבניית החנות, העיצוב ויצירת תוכן אטרקטיבי ללקוחותיהם אך נרתעים מלהשקיע בשיווק העסק.

אם אתם לא מבינים בענייני שיווק דיגיטלי ורשתות חברתיות וקידום בגוגל ובפייסבוק נשמע עמו סינית עבורכם, פרגנו לעצמכם איש מקצוע. הלכתם כל כך הרחוק עם הבנייה, העיצוב והתכנים, בחרתם אפילו חברת סליקת אשראי אמינה ואיכותית, האתר שלכם ניראה כמו יצירת מופת, אז לא תשקיעו בשלב האחרון והחשוב של שיווק?

עלויות פוטנציאליות: ניהול עמוד פייסבוק וקמפיינים יכול לעלות בין 1000- 2000 ₪  ללא מודעות.

למודעות פרסום בפייסבוק אתם אלה שקובעים את התקציב שיכול לנוע מ300 ועד 30,000 ₪ תלוי בכם.  אין רף עליון בפייסבוק, רק רף תחתון.

פרסום בגוגל אמנם זול יותר אך מתבסס על מילות מפתח ולכן יכול להיות פחות אפקטיבי מפרסום בפייסבוק שלוקח בחשבון פרמטרים שונים כמו חתך אוכלוסייה פוטנציאלית, גילאים, תחומי עניין, אזורי מגורים של לקוחות פוטנציאליים ועוד.

לסיכום, איך בוחרים חברה להקמת החנות?

אין ספק שיתרונות הקמת חנות אינטרנטית רבים מספור בעולם המשתנה והמודרני שאנו חיים בו. יש שוק רווי באנשי מקצוע ומגוון אפשרויות להקמת העסק שלא העזתם לחלום עליו. עם הידע שרכשתם עכשיו, תוכלו לסקור את האופציות וההצעות שיש ולבחור את מה שמתאים במיוחד לכם ולבייבי החדש שלכם.